Maatjes gezocht!

Heb jij hart voor mensen in crisissituaties? Vind je het leuk om contact te hebben met mensen. Kun jij praktische steun bieden. Ben je bereid daar elke week in te investeren?

Wordt

een maatje!

Een maatje?!

Mensen in crisissituaties kunnen bij de Johanniter Crisisopvang terecht voor tijdelijke individuele crisisopvang, huisvesting en ondersteuning en begeleiding. Naast de professionele begeleiding en coaching die onze cliënten krijgen, hebben ze ook praktische steun nodig. En daar kun jij als maatje bij helpen! Denk aan:

• het zoeken naar huisvesting;
  • het ordenen van de administratie;
  • het ondernemen van sociale activiteiten als het leggen van contacten, een bezoekje aan de bibliotheek of meegaan naar de gemeente.
    Elk contact tussen een cliënt en een maatje is maatwerk. We kijken hierbij naar wat past bij jou als maatje en de behoefte van de cliënt.

Waarom maatje?

Als maatje doe je zinvol en inspirerend vrijwilligerswerk in een ongedwongen sfeer. Je ontmoet boeiende mensen met bijzondere verhalen. Door samen praktisch aan de slag te gaan, beteken je iets wezenlijks voor je maatje én verbreed je je eigen kijk op de samenleving. Dus niet alleen de cliënt heeft wat aan het maatjesproject: ook jij ontdekt waarschijnlijk nieuwe kanten van jezelf. Maatjes krijgen training en individuele begeleiding. Op de intervisiebijeenkomsten kun je ervaringen uitwisselen met andere maatjes. Ook worden je reiskosten vergoed en ben je verzekerd tijdens je vrijwilligerswerk.

Ervaringsverhaal maatje:

“Het geeft mij veel energie. Hoe uitzichtloos een situatie ook is, er is altijd licht aan de horizon. Dat kan ik uit eigen ervaring vertellen. Mensen vragen daar ook naar, dat geeft hen moed. Daarnaast vind ik het erg leuk om praktisch te helpen, zoals bij het zoeken naar huisvesting. Wat ook erg leuk is, is dat het contact met de crisisbegeleiders zo goed is. Je bent echt samen een team.”

Geïnteresseerd?

Neem dan contact op voor een kennismakingsgesprek!
Dit kan via e-mail: vrijwilligers@johanniteropvang.nl of per telefoon: 0318-419519

Functieprofiel

Om het functieprofiel te bekijken klik hier.